sâmbătă, 11 februarie 2012

Cina pe intuneric

Sursa: http://www.eva.ro/din-viata/am-fost-acolo/blind-restaurant-sau-cina-in-intuneric/

După ce Secreto Wine Club a organizat în preajma Valentine’s Day câteva seri în care clienții luau cina legați la ochi cu eșarfe negre, pe 8 noiembrie 2011 a avut loc inaugurarea primului local care a preluat în întregime conceptul de “blind restaurant” sau “dinner in the dark”, amenajat în așa fel încât în sala de mese nu ajunge nici cea mai mică sursă de lumină.

Ideea care stă la baza acestui concept este aceea că atunci când este anihilat unul dintre simțuri, celelalte se accentuează în încercarea de a suplini simțul anihilat, iar experiența culinară va fi percepută diferit.

Pentru început am fost îndrumați către lobby-bar, unde ni s-au adus meniurile. Clienții pot opta pentru una din următoarele 4 variante: Meniul Light Blue (tartar de avocado, creveți cu ghimbir și orez sălbatic, prăjitură Pavlova), Meniul Dark Blue (salată Blind, somon în crustă de mac și susan cu sos alb și capere, mere caramel), Meniul Red (salată bitter, mușchi de vită cu piper verde și sparanghel, trufe de ciocolată) și Meniul Green, vegetarian (tartar de roșii, anghinare gratinată, zabaione cu șampanie).

După ce am comandat am fost conduși în sala de mese pe rând, ținând mâinile pe umerii ospătarului. Apariția acestuia nu te poate lăsa indiferent, iar zâmbetul larg cu care am însoțit răspunsul la salut a fost generat în mare măsură de faptul că acesta semăna mai degrabă cu un soldat din trupele speciale.

Trebuie să vă spun că în primele 2-3 minute după ce am luat loc la masă m-am simțit dezorientată și am avut o ușoară stare de amețeală. Încercarea de a-mi obișnui vederea cu întunericul a fost sortită eșecului, dar senzația neplăcută de amețeală a dispărut după ce am pipăit obiectele din jur (conturul mesei, peretele, brațele scaunului). Atmosfera s-a destins brusc atunci când un client aflat la altă masă a întrebat ospătarul dacă somonul din farfuria lui are oase.

Trecând peste impedimentele inerente (singurele tacâmuri sunt lingura și lingurița pentru desert), paharul trebuie așezat cu grijă în fața tacâmurilor, cina în întuneric aduce și momente amuzante: dorința de a ști ce se află în farfurie la aperitiv m-a determinat să pipăi ușor ingredientele din farfurie. Simțul tactil mi-a indicat salată iceberg și bucățele de portocală, cel olfactiv însă mi-a oferit răspunsul corect: andive și grepfruit.

Ce pot să vă spun cu certitudine este că farfuriile sunt aspectuoase, mancarea este aranjată cu grijă, chiar dacă oaspeții nu se pot bucura de modul de prezentare, ci numai de măiestria în definitivarea gusturilor și aromelor. Cum am aflat acest lucru? Tot folosind simțul tactil!

Arta gastronomică fiind una de la care nu se fac compromisuri, friptura de vită a fost servită întreagă, așa cum ar fi fost normal în alte circumstanțe, dar nu atunci când pe mese nu sunt nici furculițe și nici cuțite. Problema s-a rezolvat rapid, ospătarul revenind în câteva minute cu mușchiul de vită tăiat cubulețe, în timp ce alți clienți comentau “invidioși” că ei s-au străduit să mănânce friptura luând bucata de carne din farfurie și mușcând din ea . Întreagă sau cubulețe, friptura a fost delicioasă, iar din sparanghel am mușcat cu poftă, dar numai după ce am obosit “să il alerg” prin farfurie cu lingura. Nu mă întrebați cum am mâncat sosul de piper verde!

Cu certitudine, cina la Blind Restaurant a fost una inedită. Nu numai experiența culinară a fost diferită, dar și la nivel de socializare dialogul cu ceilalți clienți ai restaurantul a părut cât se poate de firesc.

Experiența oferă posibilitatea de a percepe realitatea în alt mod, de a ieși din rutină. Am petrecut o seară deosebită, care deși nu are nicio legătură cu subiectul filmului, m-a dus cu gândul la expresia “eyes wide shut”.

Cateva detalii concrete:

Adresa: Str. Traian nr. 147, Sector 3 Bucuresti

Telefon: 0770 20.79.31, 0720 06.75.80

Web: http://blindrestaurant.ro/

Email: contact@blindrestaurant.ro

Facebook: Blind Resturant

Marti pana Duminica(Luni inchis) 18:00-00.00

Cina 1: 18:00-21:00 (prezenta in restaurant in intervalul orar 18:00-19:00)

Cina 2: 21:00-00.00 (prezenta in restaurant in intervalul orar 21:00-22:00)