luni, 26 decembrie 2011

Fotograful nevăzător

Unii oamenii uimesc prin ambiţia şi determinarea de a-şi depăşi condiţia. Acesta este şi cazul slovenului Evgen Bavcar, în vârstă de 65 de ani, care îşi dedică timpul fotografiei în ciuda faptului că este nevăzător, notează odditycentral.com, citat de evenimentul.ro Înainte de a împlini 12 ani, Bavcar a suferit două accidente grave din cauza cărora a rămas fără vedere. La aproape patru ani de la aceste incidente tragice, slovenul a intrat în contact pentru prima dată cu un aparat de fotografiat. Prima imagine surprinsă de Evgen a fost cu o fată pe care o îndrăgea în perioada adolescenţei. În acel moment, el şi-a dat seama că putea face fotografii chiar dacă era nevăzător. „Fotografiez ce îmi imaginez. Originalele se află în mintea mea. După ce creez o imagine mentală, trec la realizarea unei poze care încearcă să redea cât mai bine lucrurile pe care eu mi le-am închipuit. Imaginile mele sunt foarte fragile, dar deşi nu le-am văzut niciodată, ştiu că ele există”, a povestit Evgen Bavcar. Creaţiile fotografului sloven au fost expuse în numeroase galerii de artă din lume şi chiar au fost incluse în publicaţii de specialitate.